Social Media Marketing

Social Media Marketing

80%

Sales Growth

10+

Jaar ervaring

80%

Sales Growth

10+

Jaar ervaring

Verspreid jouw boodschap d.m.v. Social Media marketing

Social media behoren tot de waardevolste internetkanalen om je boodschap te verspreiden. Niet alleen onder jouw doelgroep, jouw klant, maar tevens onder potentieel geïnteresseerden. Met een goede social media strategie bereik je naast de mensen die jouw bedrijf al kennen namelijk ook relatief eenvoudig nieuwe leads en klanten. Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram en YouTube hebben de plaats die internet in het dagelijks leven inneemt voorgoed veranderd. Met name op online marketing gebied is het kunnen inzetten van social media een belangrijke ontwikkeling gebleken. Voor een goed resultaat is het natuurlijk wel raadzaam om je social media campagnes te laten beheren door een social media marketing bureau.

Het is natuurlijk altijd mogelijk dat jouw doelgroep jouw website of webshop direct kan vinden, via bijvoorbeeld zoekmachine optimalisatie (SEO), maar een goede strategie maakt het bereiken van nieuwe klanten een stuk gemakkelijker. Daar komt het nodige bij kijken, zoals het identificeren van je doelgroep, welke plaats social media inneemt binnen jouw organisatie en het belang van een goede campagne op het bottom-line eindresultaat.

Eerste Fase Van De Marketing Funnel

Social media posts met, voor jouw doelgroep, relevante content kunnen dankzij ‘share’-acties van de gebruikers door veel mensen worden gelezen. Het bereik kan nog worden uitgebreid en nauwkeuriger worden aangestuurd als je de campagnes verder verfijnt aan de hand van hun openbare profieldata. Taal, geslacht, locatie, interesses en leeftijd zijn bekend en kunnen belangrijke selectiemiddelen zijn bij Facebook adverteren.

Doordat je mensen al vroeg in hun buyer journey benadert, noemt men het op deze manier je boodschap verspreiden ook wel inbound social media marketing. Door via social media kanalen tips, video’s en soortgelijke interessante en relevante content rond je producten of diensten te tonen zit je dus hoog in de oriëntatiefase van een potentiële lead of klant.

Vertrouwen wekken en als autoriteit worden gezien is doorgaans het doel van dergelijke social media marketing. Zeker door een correcte inzet van zowel social media als marketing automation is heel veel te bereiken. Je target ze dan niet alleen persoonlijk maar kan ze ook persoonlijk opvolgen met e-mail of gepersonaliseerde content.

Social media marketing effectief inzetten

Betaald social media adverteren of waardevolle organische content plaatsen kan ook meer directe doelen dienen. Wanneer je met jouw content op social media kanalen leads en prospects verleidt zich aan te melden voor je nieuwsbrief, kan je hen later met persoonlijke e-mails verder richting een aankoop sturen.

Net als bij veel online marketing kanalen wordt ook bij social media marketing uitgegaan van langetermijnplanning. Facebook, Twitter, Instagram en andere social media zijn continu in beweging. Daarom moet een social media marketing bureau snel kunnen inspelen op lopende of verwachte ontwikkelingen. Om je social media inspanningen goed in kaart te brengen is ook een goede rapportage vanuit de juiste tooling belangrijk. Wij maken niet alleen gebruik van de rapportages van de social media kanalen zelf maar ook tools als SemRush voor het bijhouden van je content inspanningen, analyseren van concurrenten en groei van je social media kanalen. Je kan zelfs precies zien wanneer en op welke dag jouw doelgroep online is op de diverse social media kanalen, handig!

Relevante content staat centraal

Wat social media eveneens uniek maakt ten opzichte van de traditionele manieren om je doelgroep te vinden, is dat veel gebruikers alles met elkaar delen. Zij helpen jou dus indirect met het vinden van nieuwe leads en klanten als de boodschap die je laat zien goed resoneert bij de doelgroep. Social media leveren daarmee een grote bijdrage aan het opbouwen van naamsbekendheid, het creëren van een netwerk en het informeren van jouw doelgroep over nieuwe producten of diensten. Voor een geslaagde strategie heb je echter wel goede content nodig. Deze moet mensen zodanig aanspreken, dat ze je bericht graag ‘sharen’ met hun vrienden, bekenden en/of zakelijke contacten. Wij helpen hier dan ook enorm graag bij.

Start vandaag nog en vraag vrijblijvend advies

Bereik online meer resultaten

Consulting
Management
Brainstorming